【教皇様のツイート】


教皇様のツイート
 クリスマスから新年にかけて配信された、教皇ベネディクト16世のツイートをまとめてみました。沈黙の深みから発せられた知恵の言葉の数々と祝福の言葉を、もう一度ゆっくり味わい直しましょう。
2012/21/08:12
When you deny God, you deny human dignity. Whoever defends God is defending the human person.
「神を否定するなら、それは人間の尊厳を否定するのと同じです。神を擁護する者は誰でも、人間を擁護しているのです。」
2012/21/08:21
We do not possess the truth, the truth possesses us. Christ, who is the truth, takes us by the hand.
「私たちが真理を所有しているのではありません。真理が私たちを所有しているのです。真理であるキリストは、手を引いて私たちを導いてくださいます。」
2012/12/21/08:51
At the end of the year, we pray that the Church, despite her shortcomings, may be increasingly recognizable as Christ’s dwelling place.
「一年の終わりに当たって、様々な欠点にもかかわらず、教会がますますキリストの住まいと見なされるよう祈ります。」
2012/12/25/8:00
What family Christmas tradition from your childhood do you still remember?
子どもの頃に家族で祝ったクリスマスの風習で、何か覚えているものがありますか?
The cribs that we built in our home gave me much pleasure. We added figures each year and used moss for decoration.
家に作られた馬小屋飾りが大のお気に入りでした。毎年、人形を買い足していったり、苔を飾りに使ったりしました。
2013/01/01/20:00
May Our Lord bless you and watch over you in the new year.
私たちの主があなたがたを祝福し、新しい一年を見守ってくださいますように。
2013/01/02/20:12
When we entrust ourselves to the Lord completely, everything changes. We are children of a Father who loves us, and never leaves us.
主に自分を余すところなくお委ねするとき、すべてが変わります。私たちは、私たちを愛し、決して見捨てることがない父なる神の子どもなのです。